blog nieuws.

Hoe een VA inschakelen jouw business kan boosten!

Start als freelancer in bijberoep

Wil jij jouw business volledig van de grond krijgen? Houden struggles zoals gebrek aan tijd, te hoge werkdruk of niet genoeg kennis voor bepaalde ondernemerstaken jou tegen om echt te groeien?
Veel ondernemers lossen dit op door het inschakelen van een gespecialiseerde VA (Virtual Assistant) of freelancer.

Wat is een VA?

Een Virtual Assistant is een freelancer (of ZZP’er in Nederland) die allerlei taken van je overneemt, zonder plaatsgebonden te zijn. De grootte van je bedrijf maakt hiervoor weinig uit. Je kunt al voor enkele uren per week of heel specifieke taken een VA inschakelen.  

In zee gaan met een virtuele assistent of freelancer brengt veel voordelen met zich mee. We sommen graag enkele redenen voor je op.

De top 5 redenen om een VA in te schakelen:

1. Een VA inschakelen kan tegen een aantrekkelijke prijs.

Het grootste verschil tussen een werknemer in dienst en een freelancer is de prijs. Bekijk hiervoor zeker het totaalplaatje.

Een freelance assistent huur je in op het moment dat je hem of haar nodig hebt. Het enige waar jij voor betaalt is de service, vaak in de vorm van geleverde werkuren. Er is dus geen sprake van verlofdagen, gewaarborgd loon bij arbeidsongeschiktheid of een dertiende maand. 

Daarnaast zijn VA’s niet plaatsgebonden en hebben ze alles wat nodig is in huis. Voor de potjes koffie tijdens de werkuren, het internet en werkplekbenodigdheden betaalt een VA zelf. Je hoeft dus verder niets aan te schaffen en je houd operationele kosten laag.

Bij Mana Office werken we bewust op freelance basis. De meerwaarde voor jou is dan het grootst en de voldoening voor ons intenser.

2. Een VA inschakelen maakt tijd vrij en verlaagt de werkdruk

Verricht zelf de core taken voor je business en besteed de rest zoveel mogelijk uit aan een of meerdere freelancers. Dankzij hun assistentie houd je meer ‘vrije’ tijd over. Hoe je die tijd het liefst invult, varieert uiteraard. Misschien heb je nood aan meer ontspannende familiemomenten, of wil je graag jouw zaak opschalen. Door werk door te schuiven win je kostbare tijd en productieve uren in jouw dag.

💡 Tip: Bekijk jouw takenpakket eens. Hoeveel tijd ben je kwijt aan onder meer mailbeheer, agendabeheer, administratie, facturatie, organisatie, sociale media en meer?
Al die noodzakelijke, maar tijdrovende taken neemt een VA met plezier uit handen. Jouw werkdruk verlaagt en er komt ruimte vrij om je zaak te laten groeien!

Bij Mana Office kan je terecht voor tal van diensten! Bekijk gerust ons aanbod.

3. Een VA inschakelen betekent gespecialiseerde werkkrachten

Of je nu een eenmanszaak hebt of je bedrijf bestaat uit meerdere werknemers, de kans zit er in dat je intern niet alle kennis bezit om elke taak binnen je onderneming tot een goed einde te brengen.  

Een VA is een ervaren freelancer, vaak gespecialiseerd in enkele services. Daarbovenop blijft hij of zij zich ook bijscholen. Huur jij een VA in, dan kan je echt wel rekenen op vakkennis en dus een enorme opluchting voor jou!

4. Een VA inschakelen verloopt flexibel

Virtuele assistenten zijn vaak uitstekende planners, die zelf heel flexibel inzetbaar zijn. Van vaste kantooruren is meestal geen sprake, dus kunnen zij zich gemakkelijk aanpassen aan de behoeften van jouw bedrijf.

Bovendien zijn de overeenkomsten vaak heel uiteenlopend. Gaat een VA voor je aan de slag op wekelijkse of maandelijkse basis? Zoek je tijdelijk hulp of kan iemand inhuren op lange termijn jouw bedrijf naar de top brengen? Tal van mogelijkheden!

💡 Probeer hier wel heel duidelijk in te communiceren!
Geef je verwachtingen mee en pols ook even de haalbaarheid bij je freelancer(s).  

5. Een VA inschakelen helpt jouw business groeien

Met iemand samenwerken die zich volledig inzet voor jouw bedrijf is een must! VA’s nemen niet enkel taken van je over, ze denken ook mee en kunnen nieuwe inzichten aanbrengen. Zij zien als externe soms precies wat jouw bedrijf nodig heeft!

Een VA is trouwens zelf ook ondernemer en weet dus precies hoe het is om een bedrijf te runnen.

Tijdelijke oplossing?!

Valt een administratieve werknemer uit door een burn-out? Zoek je dringend vervanging voor een collega op zwangerschapsverlof? Een VA of freelancer inhuren lost dit vlot en flexibel op, zonder hoge kosten en teveel paperassen.
 

Welke taken zou jij willen laten overnemen door een freelancer?
Ben jij op zoek naar een administratieve VA? Laten we kennismaken!

Administratieve freelancer

Wat kan Mana Office voor u betekenen?

Liggen jouw paperassen overhoop?
Is jouw boekhouding een chaos?
Ben je het noorden kwijt in jouw administratie?

Tijdelijk extra administratieve ondersteuning

Maand- of jaarafsluiting op de boekhouding?
Een administratieve medewerker met een burn-out?
Of iemand op de personeelsafdeling met zwangerschapsverlof?

We staan voor je klaar. Met professionele en kwaliteitsvolle  administratieve ondersteuning.

Deel dit bericht

Mana office administratie en facturatie to the.